Текст для перевірки навички читання
вголос
4 клас
Ті самі слова
Улітку Андрійко пішов
працювати на тваринницьку ферму. Його послали до бaбyci Марини - куховарки.
Вона варила їсти пастухам i дояркам. Андрійко допомагав бaбyci: воду носив,
картоплю чистив, дрова рубав, xлiб нарізав.
Весело, привільно
працювати влітку в степу. Сонечко гpiє, вітep вiє, пташки щебечуть, можна и до
ставка піти покупатися, як бабуся дозволить.
Уранці бабуся и каже
Андрійкові.
- Піди води принеси.
I такий тихий, добрий, ласкавий
голос у бaбyci, що Андрійко швиденько бере відро й біжить до колодязя. А
колодязь далеченько - аж під лісом. Витягне відро води и живенько принесе.
Та ось прислали на ферму
ще одного працівника — діда Карпа. Став працювати він сторожем.
Не сподобався дід
нікому: ні бaбyci Марині, нi Андрійкові. Мовчазний, похмурий. Якось увечері
Андрійко попросив:
- Дідусю, розкажіть
казку.
Дід щось буркнув
сердито, а потім каже:
- Нічого тобi робити,
казки захотілося... Піди краще води принеси...
Такі холодні, крижані,
безсердечні були цi слова. Андрійко з великим небажанням пішов по воду. Витяг,
повне відро, сів біля колодязя и довго сидів. Не хотілося йти до діда Карпа.
Приніc Андрійко води й
зараз же пoбіг до бaбyci Марини.
Уранці Андрійко встав до
схід сонця. Начистив картоплі. I з нетерпінням чекав, щоб бабуся послала по
воду. Hapeштi почулися тихі ласкаві слова:
- Піди води принеси.
Андрій пoбіг, витяг води
й швиденько приніс на кухню.
Василь
Сухомлинський (210 слів)
Запитання
1.Куди пішов працювати улітку Андрійко?
2. До кого послали Андрійка?
3. Яку роботу виконував Андрійко?
4. Чому Андрійко з бажанням виконував доручення
бабусі?
5. Кого ще прислали на ферму?
6. Яким був новий працівник – сторож дід Карп?
7.Що попросив Андрійко увечері діда Карпа?
8. Який настрій викликали в Андрійка крижані слова
діда Карпа?
9. Як ти вважаєш, чому текст названо «Ті самі слова».
10.Вибери з поданих прислів’їв, яке більш влучно
характеризує бабусю, а яке дідуся:
- Роби добро, не кайся, роби зло – зла і сподівайся.
- Хто людям добра бажає, той і сам має.
11. Що засуджує автор оповідання?
12.Користуючись рядками тексту, порівняй ставлення
хлопчика до роботи, запропонованої бабусею і дідусем.
Підсумкова контрольна робота з
математики за 4-й клас
1. Розв’язати задачу. ( 3 б. )
Із 40
га зібрали 5200 ц картоплі, а з 10 га – 1800 ц картоплі.
Обчисліть середню врожайність картоплі на цих двох ділянках.
2. Знайти
значення виразу.( 3 б, по 1 балу
за кожну дію )
(20512 : 8 + 145) ∙ 27
3. Порівняти
і поставити знаки >, <, = ( 1 б. )
3 год 49 хв ... 239 хв
4. Розв’язати
рівняння (1 б.)
х∙30 = 18270
5. Виконати завдання.(
2 б. )
Знайти ширину прямокутника, коли відомо, що його площа — 24 см2,
а довжина — 6 см .
Побудуй цей
прямокутник.
6. Розвʼязати логічну задачу.( 2 б. )
Троє хлопчиків разом мали 341 марку. Коли Тарас віддав
7 свої марок, Андрій – 3 марки, а Василь – 4 марки, то у всіх хлопчиків марок
стало порівну. Скільки марок було у кожного хлопчика спочатку?
Контрольна робота з літературного читання
Робота з літературним твором (письмово)
1. Уважно прочитай текст (4б.)
ЧИМ
ХАТА БАГАТА
Визолотило сонце лани.
Скрізь розпросторився густий гарячий дух стиглого зерна. Денисків тато і днює й
ночує в полі. Він у комбайнерів за бригадира, і роботи в нього у час жнив –
непочатий край. Дениско так, бува, скучить за татом, що більше й витерпіти
несила. Тож відпроситься в домашніх, осідлає замість коня довгу лозину – й
бігцем на лан. Перетне ріденький лісок, за ним ярок та смугу колючої стерні*, і
вже ось він у кабіні татового комбайна, що пливе по безмежному жовтому морю.
– Це добре, що ти допомогти прийшов, – пригладжує Денискові непокірного
чубчика тато. – Тут, брат, поспішати треба, бо врожай не той, що в полі, а той,
що в коморі. Як думаєш, упораємо за сьогодні цей лан?
– Щось йому ні кінця ні краю, – з непевністю в голосі каже Дениско.
– Не питає добрий жнець, чи широкий загонець, – усміхається тато
й,підморгнувши синові, додає: – Очі роботи лякаються, а руки роблять...
Так, перемовляючись та жартуючи,
вони і жнивують, поки сонце не похилить до обрію і не ляже на землю
передвечірня сутінь**. Частенько в цей час приходить по Дениска бабуня. Та не з
порожніми руками, а з повним кошиком ще тепли пиріжків, з баночкою липового
меду і бідончиком квасу чи узвару.
Тато зупиняє комбайн,
подає знак своїм хлопцям, щоб усі ставали на підвечірок. І тут-таки купа
обмолоченої соломи обертається на скатертину-самобранку. Призволяються
комбайнери пирогами, найласіші шматки Денискові підсовують. А бабуня припрошує:
– Їжте, любі женчики, їжте. Чим хата багата, тим і рада.
– Е, бабо Насте, ваша хата не тільки пирогами багата, – весело усміхається
Степан, високий парубок, що любить підкидати Дениска мало не під самісіньке
небо. – Он
який у вас хлібороб росте! Не хлопець – золото. Якби не Дениско, ми б
сьогодні й половини не зробили. Недарма кажуть, що нива потребує доброї погоди,
доброго насіння та доброго робітника.
Дениско опускає долу очі,
бо не звик, щоб його хвалили. Якийсь час мовчки вминає пирога з яблуками, а
тоді каже баском:
– Зараз мені вже додому треба. А завтра я знову прийду. Буду щодня вам
допомагати, поки весь лан не вижнемо.
І, взявшись з бабунею за
руки, вони повертають у бік запнутого вечірнім серпанком*** села.
(346 слів)
Анатолій
Григорук
*Стерня – поле, на якому зібрано хлібні рослини й залишилися лише зрізані
біля кореня їх стебла.
**Сутінь – напівтемрява, що настає після заходу сонця.
***Серпанок – легка, подібна до туману
поволока, яка обмежує видимість.
Дайте відповіді на запитання письмово.
Розуміння твору (6б.)
2. Хто головний герой твору?
А Дениско
Б бабуся Настя
В Денисків тато
3. Які слова можна використати для
характеристики Дениска?
А лінивий, байдужий, сонько
Б балакучий, веселий, хвалько
В люблячий, скромний, працьовитий
4. Кому віддавали найласіші шматки пирога?
А парубкові Степану
Б Денискові
В бригадирові комбайнерів
5. Допиши приказку: «Очі роботи
лякаються, а
________________________________________________________________
6. Виписати з тексту речення,
якими Степан характеризує Дениска.
7. Постав і запиши два питання за
змістом твору.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Напиши, як ти розумієш вислів
«Не хлопець – золото» (2б.)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Текст для перевірки навички читання
вголос
4 клас
Ті самі слова
Улітку Андрійко пішов
працювати на тваринницьку ферму. Його послали до бaбyci Марини - куховарки.
Вона варила їсти пастухам i дояркам. Андрійко допомагав бaбyci: воду носив,
картоплю чистив, дрова рубав, xлiб нарізав.
Весело, привільно
працювати влітку в степу. Сонечко гpiє, вітep вiє, пташки щебечуть, можна и до
ставка піти покупатися, як бабуся дозволить.
Уранці бабуся и каже
Андрійкові.
- Піди води принеси.
I такий тихий, добрий, ласкавий
голос у бaбyci, що Андрійко швиденько бере відро й біжить до колодязя. А
колодязь далеченько - аж під лісом. Витягне відро води и живенько принесе.
Та ось прислали на ферму
ще одного працівника — діда Карпа. Став працювати він сторожем.
Не сподобався дід
нікому: ні бaбyci Марині, нi Андрійкові. Мовчазний, похмурий. Якось увечері
Андрійко попросив:
- Дідусю, розкажіть
казку.
Дід щось буркнув
сердито, а потім каже:
- Нічого тобi робити,
казки захотілося... Піди краще води принеси...
Такі холодні, крижані,
безсердечні були цi слова. Андрійко з великим небажанням пішов по воду. Витяг,
повне відро, сів біля колодязя и довго сидів. Не хотілося йти до діда Карпа.
Приніc Андрійко води й
зараз же пoбіг до бaбyci Марини.
Уранці Андрійко встав до
схід сонця. Начистив картоплі. I з нетерпінням чекав, щоб бабуся послала по
воду. Hapeштi почулися тихі ласкаві слова:
- Піди води принеси.
Андрій пoбіг, витяг води
й швиденько приніс на кухню.
Василь
Сухомлинський (210 слів)
Запитання
1.Куди пішов працювати улітку Андрійко?
2. До кого послали Андрійка?
3. Яку роботу виконував Андрійко?
4. Чому Андрійко з бажанням виконував доручення
бабусі?
5. Кого ще прислали на ферму?
6. Яким був новий працівник – сторож дід Карп?
7.Що попросив Андрійко увечері діда Карпа?
8. Який настрій викликали в Андрійка крижані слова
діда Карпа?
9. Як ти вважаєш, чому текст названо «Ті самі слова».
10.Вибери з поданих прислів’їв, яке більш влучно
характеризує бабусю, а яке дідуся:
- Роби добро, не кайся, роби зло – зла і сподівайся.
- Хто людям добра бажає, той і сам має.
11. Що засуджує автор оповідання?
12.Користуючись рядками тексту, порівняй ставлення
хлопчика до роботи, запропонованої бабусею і дідусем.
Контрольна робота з літературного читання
Робота з літературним твором (письмово)
1. Уважно прочитай текст (4б.)
ЧИМ
ХАТА БАГАТА
Визолотило сонце лани.
Скрізь розпросторився густий гарячий дух стиглого зерна. Денисків тато і днює й
ночує в полі. Він у комбайнерів за бригадира, і роботи в нього у час жнив –
непочатий край. Дениско так, бува, скучить за татом, що більше й витерпіти
несила. Тож відпроситься в домашніх, осідлає замість коня довгу лозину – й
бігцем на лан. Перетне ріденький лісок, за ним ярок та смугу колючої стерні*, і
вже ось він у кабіні татового комбайна, що пливе по безмежному жовтому морю.
– Це добре, що ти допомогти прийшов, – пригладжує Денискові непокірного
чубчика тато. – Тут, брат, поспішати треба, бо врожай не той, що в полі, а той,
що в коморі. Як думаєш, упораємо за сьогодні цей лан?
– Щось йому ні кінця ні краю, – з непевністю в голосі каже Дениско.
– Не питає добрий жнець, чи широкий загонець, – усміхається тато
й,підморгнувши синові, додає: – Очі роботи лякаються, а руки роблять...
Так, перемовляючись та жартуючи,
вони і жнивують, поки сонце не похилить до обрію і не ляже на землю
передвечірня сутінь**. Частенько в цей час приходить по Дениска бабуня. Та не з
порожніми руками, а з повним кошиком ще тепли пиріжків, з баночкою липового
меду і бідончиком квасу чи узвару.
Тато зупиняє комбайн,
подає знак своїм хлопцям, щоб усі ставали на підвечірок. І тут-таки купа
обмолоченої соломи обертається на скатертину-самобранку. Призволяються
комбайнери пирогами, найласіші шматки Денискові підсовують. А бабуня припрошує:
– Їжте, любі женчики, їжте. Чим хата багата, тим і рада.
– Е, бабо Насте, ваша хата не тільки пирогами багата, – весело усміхається
Степан, високий парубок, що любить підкидати Дениска мало не під самісіньке
небо. – Он
який у вас хлібороб росте! Не хлопець – золото. Якби не Дениско, ми б
сьогодні й половини не зробили. Недарма кажуть, що нива потребує доброї погоди,
доброго насіння та доброго робітника.
Дениско опускає долу очі,
бо не звик, щоб його хвалили. Якийсь час мовчки вминає пирога з яблуками, а
тоді каже баском:
– Зараз мені вже додому треба. А завтра я знову прийду. Буду щодня вам
допомагати, поки весь лан не вижнемо.
І, взявшись з бабунею за
руки, вони повертають у бік запнутого вечірнім серпанком*** села.
(346 слів)
Анатолій
Григорук
*Стерня – поле, на якому зібрано хлібні рослини й залишилися лише зрізані
біля кореня їх стебла.
**Сутінь – напівтемрява, що настає після заходу сонця.
***Серпанок – легка, подібна до туману
поволока, яка обмежує видимість.
Дайте відповіді на запитання письмово.
Розуміння твору (6б.)
2. Хто головний герой твору?
А Дениско
Б бабуся Настя
В Денисків тато
3. Які слова можна використати для
характеристики Дениска?
А лінивий, байдужий, сонько
Б балакучий, веселий, хвалько
В люблячий, скромний, працьовитий
4. Кому віддавали найласіші шматки пирога?
А парубкові Степану
Б Денискові
В бригадирові комбайнерів
5. Допиши приказку: «Очі роботи
лякаються, а
________________________________________________________________
6. Виписати з тексту речення,
якими Степан характеризує Дениска.
7. Постав і запиши два питання за
змістом твору.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Напиши, як ти розумієш вислів
«Не хлопець – золото» (2б.)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Комментариев нет:
Отправить комментарий