Дистанційне навчання

Текст для перевірки  навички читання
вголос
4 клас
Ті самі слова


Улітку Андрійко пішов працювати на тваринницьку ферму. Його послали до бaбyci Марини - куховарки. Вона варила їсти пастухам i дояркам. Андрійко допомагав бaбyci: воду носив, картоплю чистив, дрова рубав, xлiб нарізав.
Весело, привільно працювати влітку в степу. Сонечко гpiє, вітep вiє, пташки щебечуть, можна и до ставка піти покупатися, як бабуся дозволить.
Уранці бабуся и каже Андрійкові.
- Піди води принеси.
I такий тихий, добрий, ласкавий голос у бaбyci, що Андрійко швиденько бере відро й біжить до колодязя. А колодязь далеченько - аж під лісом. Витягне відро води и живенько принесе.
Та ось прислали на ферму ще одного працівника — діда Карпа. Став працювати він сторожем.
Не сподобався дід нікому: ні бaбyci Марині, нi Андрійкові. Мовчазний, похмурий. Якось увечері Андрійко попросив:
- Дідусю, розкажіть казку.
Дід щось буркнув сердито, а потім каже:
- Нічого тобi робити, казки захотілося... Піди краще води принеси...
Такі холодні, крижані, безсердечні були цi слова. Андрійко з великим небажанням пішов по воду. Витяг, повне відро, сів біля колодязя и довго сидів. Не хотілося йти до діда Карпа.
Приніc Андрійко води й зараз же пoбіг до бaбyci Марини.
Уранці Андрійко встав до схід сонця. Начистив картоплі. I з нетерпінням чекав, щоб бабуся послала по воду. Hapeштi почулися тихі ласкаві слова:
- Піди води принеси.
Андрій пoбіг, витяг води й швиденько приніс на кухню.
                                 Василь Сухомлинський  (210 слів)




Запитання
1.Куди пішов працювати улітку Андрійко?
2. До кого послали Андрійка?
3. Яку роботу виконував Андрійко?
4. Чому Андрійко з бажанням виконував доручення бабусі?
5. Кого ще прислали на ферму?
6. Яким був новий працівник – сторож дід Карп?
7.Що попросив Андрійко увечері діда Карпа?
8. Який настрій викликали в Андрійка крижані слова діда Карпа?
9. Як ти вважаєш, чому текст названо «Ті самі слова».
10.Вибери з поданих прислів’їв, яке більш влучно характеризує бабусю, а яке дідуся:
- Роби добро, не кайся, роби зло – зла і сподівайся.
- Хто людям добра бажає, той і сам має.
11. Що засуджує автор оповідання?
12.Користуючись рядками тексту, порівняй ставлення хлопчика до роботи, запропонованої бабусею і дідусем.















Підсумкова контрольна робота з математики за 4-й клас

1. Розв’язати задачу. ( 3 б. )
 Із 40 га зібрали 5200 ц картоплі, а з 10 га – 1800 ц картоплі. Обчисліть середню врожайність картоплі на цих двох ділянках.

2. Знайти значення виразу.( 3 б, по 1 балу за кожну дію )
 (20512 : 8 + 145) ∙ 27

3. Порівняти і поставити знаки >, <, = ( 1 б. )
3 год 49 хв ... 239 хв

4. Розв’язати рівняння (1 б.)
     х∙30 = 18270

5.  Виконати завдання.( 2 б. )
 Знайти ширину прямокутника, коли відомо, що його пло­ща — 24 см2, а довжина — 6 см.
Побудуй цей прямокутник.

6. Розвʼязати логічну задачу.( 2 б. )
Троє хлопчиків разом мали 341 марку. Коли Тарас віддав 7 свої марок, Андрій – 3 марки, а Василь – 4 марки, то у всіх хлопчиків марок стало порівну. Скільки марок було у кожного хлопчика спочатку?



Контрольна робота з літературного читання 
 Робота з літературним твором (письмово)
1.     Уважно прочитай текст (4б.)
    ЧИМ ХАТА БАГАТА
        Визолотило сонце лани. Скрізь розпросторився густий гарячий дух стиглого зерна. Денисків тато і днює й ночує в полі. Він у комбайнерів за бригадира, і роботи в нього у час жнив – непочатий край. Дениско так, бува, скучить за татом, що більше й витерпіти несила. Тож відпроситься в домашніх, осідлає замість коня довгу лозину – й бігцем на лан. Перетне ріденький лісок, за ним ярок та смугу колючої стерні*, і вже ось він у кабіні татового комбайна, що пливе по безмежному жовтому морю.
– Це добре, що ти допомогти прийшов, – пригладжує Денискові непокірного чубчика тато. – Тут, брат, поспішати треба, бо врожай не той, що в полі, а той, що в коморі. Як думаєш, упораємо за сьогодні цей лан?
– Щось йому ні кінця ні краю, – з непевністю в голосі  каже Дениско.
– Не питає добрий жнець, чи широкий загонець, – усміхається тато й,підморгнувши синові, додає: – Очі роботи лякаються, а руки роблять...
       Так, перемовляючись та жартуючи, вони і жнивують, поки сонце не похилить до обрію і не ляже на землю передвечірня сутінь**. Частенько в цей час приходить по Дениска бабуня. Та не з порожніми руками, а з повним кошиком ще тепли пиріжків, з баночкою липового меду і бідончиком квасу чи узвару.
         Тато зупиняє комбайн, подає знак своїм хлопцям, щоб усі ставали на підвечірок. І тут-таки купа обмолоченої соломи обертається на скатертину-самобранку. Призволяються комбайнери пирогами, найласіші шматки Денискові підсовують. А бабуня припрошує:
– Їжте, любі женчики, їжте. Чим хата багата, тим і рада.
– Е, бабо Насте, ваша хата не тільки пирогами багата, – весело усміхається Степан, високий парубок, що любить підкидати Дениска мало не під самісіньке небо. – Он
який у вас хлібороб росте! Не хлопець – золото. Якби не Дениско, ми б сьогодні й половини не зробили. Недарма кажуть, що нива потребує доброї погоди, доброго насіння та доброго робітника.
        Дениско опускає долу очі, бо не звик, щоб його хвалили. Якийсь час мовчки вминає пирога з яблуками, а тоді каже баском:
– Зараз мені вже додому треба. А завтра я знову прийду. Буду щодня вам допомагати, поки весь лан не вижнемо.
        І, взявшись з бабунею за руки, вони повертають у бік запнутого вечірнім серпанком***  села. 
    (346  слів)                                                                                      
                                                                                   
                                   Анатолій Григорук 

 *Стерня – поле, на якому зібрано хлібні рослини й залишилися лише зрізані біля кореня їх стебла. 
 **Сутінь – напівтемрява, що настає після заходу сонця. 
 ***Серпанок – легка, подібна до туману поволока, яка обмежує видимість.
Дайте відповіді на запитання письмово.

Розуміння твору (6б.)

2. Хто головний герой твору?
А Дениско
Б бабуся Настя
В Денисків тато
3. Які слова можна використати для характеристики Дениска?
А лінивий, байдужий, сонько
Б балакучий, веселий, хвалько
В люблячий, скромний, працьовитий
4. Кому віддавали найласіші шматки пирога?
А парубкові Степану
Б Денискові
В бригадирові комбайнерів
5. Допиши приказку: «Очі роботи лякаються, а
________________________________________________________________
6. Виписати з тексту речення, якими Степан характеризує Дениска.

7. Постав і запиши два питання за змістом твору. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Напиши, як ти розумієш вислів «Не  хлопець – золото» (2б.)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




Комментариев нет:

Отправить комментарий